Ajuntament de Vilafranca del del Penedès

Dia Mundial de les Persones Consumidores

El transport ha estat un dels sectors comercials més reclamats l'any 2017 en els serveis públics de consum de la demarcació de Barcelona. Al llarg dels darrers anys s'han incrementat les reclamacions de les persones consumidores per aspectes repetitius com ara, les modificacions unilaterals en les condicions de prestació del servei, la manca d'aplicació de les polítiques de compensació en cas d'incidències, els danys i les pèrdues de l'equipatge i altres problemàtiques derivades de tot tipus de situacions.

Cal destacar que, en moltes ocasions, les reclamacions i denúncies administratives dels consumidors tramitades en els serveis públics de consum, a banda d'exposar la qüestió de fons, posen de manifest un presumpte incompliment dels deures d'informació i atenció als viatgers pels serveis d'atenció al client de les empreses operadores de transport. Conscients d'aquesta problemàtica, enguany hem orientat les accions del Dia Mundial del Consumidor 2018, que es commemora el dia 15 de març, en una campanya comunicativa conjunta per explicar a la ciutadania els drets de les persones usuàries dels mitjans de transports de viatgers més habituals, amb l'objectiu de contribuir a la prevenció de conflictes de consum en aquest àmbit.