L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC)

L’OMIC de Vilafranca del Penedès és un servei municipal d'atenció directa i gratuïta  al qual s’hi poden adreçar  les persones consumidores domiciliades a Vilafranca o les que hagin realitzat actes de consum en aquest municipi.

L’OMIC de Vilafranca ofereix:

  • Atenció personalitzada de consultes, per via telemàtica o presencial.
  • Recepció, gestió i resolució de les queixes i reclamacions de les persones consumidores.
  • Mediació entre les parts per a la resolució de conflictes en matèria de consum.
  • Tramitació de denúncies davant dels organismes competents.
  • Avisos i recomanacions sobre les principals novetats, alertes, estafes en matèria de consum, a través dels mitjans de comunicació locals.
  • Campanyes informatives dirigides a les persones consumidores perquè coneguin i exerceixin els seus drets i deures.
  • Fomentar el consum responsable i de proximitat.
  • Activitats d’educació per al consum a les escoles i centres docents: xerrades i tallers de consum, préstec de material didàctic...
  • Formació per a col·lectius específics (joves, gent gran, discapacitats, immigrants) en temes de consum: tallers, xerrades-col·loqui...
    Campanyes d'inspecció de consum dirigides als establiments comercials per tal de comprovar el grau de compliment de la legislació vigent.
    Documentació i material especialitzat a disposició de totes les persones que ho sol·licitin: legislació, fullets informatius, material didàctic... 
  • Col·laboració amb la Junta Arbitral de Consum.
  • Col·laboració amb les associacions de consumidors.