Ajuntament de Vilafranca del del Penedès

Avís de l’OMIC sobre altes no consentides de llum i gas

Avís de l’OMIC sobre altes no consentides de llum i gas

26 de setembre de 2018

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Vilafranca ha rebut durant el darrer any un gran nombre de reclamacions i denúncies relacionades amb l’alta de serveis de llum i gas no sol•licitats.
Les persones que reclamen habitualment fan referència als motius següents:
 Altes no consentides de serveis de manteniment OK LLUM i OK GAS o dificultat per tramitar-ne la baixa.
 Canvi no consentit de comercialitzadora de llum o gas.
 Canvis de tarifa o de modalitat contractual dels subministraments de llum o gas no sol•licitada, ni informada, ni consentida, incloent contractacions amb signatura no reconeguda per la persona consumidora.
 Dificultat per tramitar el bo social per a la gent amb situació de vulnerabilitat econòmica.
 Manca de lliurament de la documentació contractual i de les factures emeses.
En moltes ocasions les persones afectades pertanyen a col•lectius vulnerables o especialment protegits, com són gent gran o persones en situació de pobresa energètica. 
L’OMIC fa les recomanacions següents a les persones que hagin de fer gestions al punt de llum:
 Abans de contractar, compareu preus i serveis.
 Reviseu les condicions del contracte i demaneu sempre còpia impresa del que signeu. Pot incloure serveis addicionals que no us interessen, permanències i penalitzacions en cas de cancel•lació.
 Si rebeu trucades o visites inesperades perquè canvieu de subministrador, no us precipiteu. Demaneu una còpia de l’oferta i estudieu-la amb calma.
 No faciliteu el DNI, dades personals o bancàries, ni factures anteriors, si no n'esteu ben segurs.
 Si contracteu per Internet, per telèfon o a domicili, guardeu una còpia de l’oferta i del contracte. Teniu 14 dies per anul•lar-lo.
 Compareu periòdicament les vostres tarifes amb d’altres disponibles en el mercat.
 En cas de desavinença amb l’empresa, truqueu al telèfon gratuït per a incidències i reclamacions i demaneu el número de referència corresponent, o bé presenteu la reclamació al punt de servei, demanant el full oficial de reclamació/denúncia. Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta de l’empresa, o bé aquesta no és satisfactòria, contacteu amb l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, al telèfon 938920358 o al correu electrònic: omic@vilafranca.org