Ajuntament de Vilafranca del del Penedès

Notícia

L’OMIC alerta sobre vendes de descalcificadors i osmosi a domicili

15 de novembre de 2021

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Vilafranca –OMIC- alerta a les persones consumidores, especialment al col·lectiu de gent gran, que s’han rebut vàries queixes en relació amb una empresa que ven aparells descalcificadors i d’osmosi a domicili, a uns preus desorbitats.

El mètode de captació de clients es fa mitjançant enquestes sobre temes de reciclatge, a peu de carrer, per tal d’obtenir les dades personals de contacte del potencial client. Posteriorment, els comercials concerten les visites per telèfon i utilitzen algun ganxo/regal perquè els usuaris acceptin rebre la visita al domicili, com ara que els regalaran una cafetera per haver participat a l’enquesta.

Un cop al domicili, els comercials persuadeixen als clients perquè adquireixin uns aparells descalcificadors i d’osmosi que es venen a un preu d’entre 2.000 i 3.000€ cada un. Aquests aparells podrien estar sobrevalorats, pel que cal assegurar-se que la qualitat es correspon amb el preu sol·licitat, tot comparant tarifes amb diferents venedors abans de decidir fer l’acte de compra.

 Sovint, en aquests casos, els comercials són molt insistents perquè la gent accepti els regals i algunes persones es poden sentir coaccionades i “forçades a comprar”. Tampoc  informen adequadament del preu final, ja que normalment s’ofereix un pagament a terminis i només s’indica la quota mensual, sense especificar que al darrera pot haver-hi una financera.

Recordem que les persones afectades que no vulguin tirar endavant la compra, poden exercir el dret de desistiment en el termini màxim de 14 dies des de l’endemà de la data de recepció del producte i que és obligatori que la companyia n’informi adequadament per escrit en el document contractual. En cas contrari, el termini per desistir s’amplia a 12 mesos.

Per exercir-lo, s’ha d’enviar el formulari de desistiment a l’empresa, emplenat i signat, juntament amb una còpia del DNI, per qualsevol canal que quedi constància de la recepció (preferentment burofax o carta certificada amb acusament de rebuda), al més aviat possible i sempre dins del termini legal atorgat.

Per a més informació, les persones afectades de Vilafranca poden adreçar les seves consultes o reclamacions a l’OMIC, al telèfon 938920358 (opció 2- Consum) o bé a l’adreça electrònica [email protected]